Webtekst

Webtekst der engagerer og konverterer

Webtekst skal generelt serveres i små bidder – teksten skal være kort, præcis og scanbar. Du har kun ganske få sekunder til at fange den besøgendes opmærksomhed, for den gennemsnitlige internetbruger har en opmærksomhed som en guldfisk. Det har stort set alle webguruer været enige om i utallige år, men guess what: Plejer er død.
Indlevelse og indsigt bør altid vægtes højere end rigide regler, og det gælder også for webtekst. Så længe du serverer den information og de tilbud, den besøgende har brug for, læser han videre. Men begynder indholdet at køre i tomgang eller ramme ved siden af, så er han smuttet. Så enkelt er det. Det gælder om at kende sin målgruppe og tale klart og direkte til den. Uanset om det er på print eller web.

Seneste eksempler på hjemmesider, som jeg har skrevet webtekst til:

www.botved.com

www.banderco.com

www.lmwindpower.com

www.pantonandfriends.dk

Motiverende webtekst skaber salg

”Content is King” er nok den eneste langtidsholdbare webregel i dag. Har du intet relevant indhold at byde på, får du heller ingen besøgende til dit website. Gennem de seneste 2o år har jeg som freelance tekstforfatter specialiseret mig i online forretningsoptimering, og jeg arbejder målrettet med webtekst for at få dine budskaber til at trænge igennem og skabe interesse hos modtagerne. I sidste ende drejer det sig om at motivere dem til at knytte sig nærmere til dig og dit produkt – at få dem til at foretage en handling: tage kontakt, tilmelde sig dit nyhedsbrev eller trykke direkte på købsknappen. Jeg skriver webtekster, der får både dine besøgende og din forretning til at bevæge sig fremad.